Cordoba

Orasul portocalilor, al stradutelor inguste si al costumelor de dans flamenco

M-am intersectat in acest concediu cu doua sarbatori, una in Cordoba si cealalta in Ronda. Mi-a placut tare mult intrucat am avut prilejul sa vad pe strazi femei imbracate in costume de flamenco, dansand si cantand 🙂 Iar in Ronda, atat barbatii, cat si femeile purtau haine de epoca. M-am intors in timp si mi s-a parut de vis 🙂

In Cordoba, as fi putut sa ma plimb pe strazi in nestire, fara sa tin cont de lista de obiective…atat de mult mi-a placut orasul si atmosfera.

Am ajuns in Cordoba cu Renfe, din Maria Zambrano. Am ajuns acolo intr-o ora si 5 minute.

De la gara am ajuns foarte usor la Palace of la Merced, pe care nu l-am putut vizita, insa m-am bucurat de frumoasa gradina cu portocali – Jardines de la Merced. Mi-am continuat drumul pe la Monumento a Manolete, Santa Marina de Aquas Santas Church si m-am oprit la Palacio de Viana. Am ezitat cateva momente si apoi m-am hotarat sa intru. Palacio de Viana sau Patios de Viana este o incantatoare casa cu 13 gradini individuale. Un fel de labirint cu trandafiri si alte flori frumos colorate, specifice Andaluziei. Ma bucur ca mi-am ascultat instinctul si am intrat. Patios de Viana este una dintre frumoasele mele amintiri din Cordoba.

Mi-am continuat drumul pe stradutele inguste si intortocheate pana la Plaza de las Tendillas si apoi Roman Temple. Desi templul era in proces de reabilitare si nu l-am putut vedea prea bine, am realizat ca orasul Cordoba este o combinatie fascinanta de cultura maura si romana. Aici m-am decis ca trebuie neaparat sa vizitez Roma. Planul este pentru septembrie, insa va tin la curent 🙂

De la Roman Temple la o aruncatura de bat, se gaseste Plaza de la Corredera – o piata dreptunghiulara, in interiorul careia, la parter, gasindu-se o multitudine de magazinase, iar la etajele superioare apartamente de locuit. Cea mai neobisnuita piata pe care am vazut-o. Si se pare ca este singura de acest fel din Andaluzia.

Mi-am continuat drumul pana la Iglesia San Francisco si Plaza del Potro. Tot mergand am ajuns la Paseo de la Ribeira (bulevard) de unde am luat un mijloc de transport in comun, pentru a mai salva din energie si pentru a ma scuti de o insolatie, si am ajuns in zona veche a orasului.

Aici am traversat Podul Roman pana la Torre de Calohorra. Din pacate, din cauza sarbatoarei, turnul se inchidea mai devreme, fapt pentru care nu am reusit sa-l vizitez. Probabil ca panorama din varf era frumoasa, insa n-a fost sa fie. M-am intors pe acelasi Pod al Romanilor, la capatul caruia am fost intampinata de muzica, dans si multa veselie. Dupa 10 minute de contemplare, m-am strecurat prin multime si am ajuns la un loc extraordinar de pasnic si racoros – La Mezquita sau Marea Moschee din Cordoba. Gradina interioara este intesata de portocali, iar moscheea in sine, o adevarata bijuterie arhitecturala. Peste 800 de coloane inseamna ceva, nu? 🙂

Detalii logistice:

• Bilet tren dus-intors: 22 euro;
  • Bilet transport in comun: 1,3 euro calatoria (se cumpara de la sofer);
  • Patios de Viana: 5 euro (doar gradinile; 8 euro in total)
  • La Mezquita: 10 euro

Această prezentare necesită JavaScript.