In vizita in capitala zeilor, Atena

M-am intors de cateva zile din Atena. Nu as fi crezut ca imi va placea atat de mult acest oras. Doar cand spui Grecia, te gandesti la plaje si la marea de-un infinit albastru-azuriu, nu-i asa?

Ei bine, mi-a placut Atena. Inevitabil, cand ma gandesc la Atena tind sa o compar cu Roma. Nu stiu de ce, probabil datorita marturiilor istorice bine conservate. Dar Atena nu se aseamana deloc cu Roma. Poate doar prin clima si vegetatie.

Asa cum imi spunea cineva, Atena este acel oras care fie iti place, fie nu. Nu exista cale de mijloc. Mie mi-a placut. Mult.

Este un oras cu sarm, cochet, curat si aglomerat atat cat sa-i dea farmec. E drept ca l-am vizitat la final de martie, nicidecum in sezon, dar totusi. Stradutele inguste si mereu in panta m-au cucerit din prima. Terasele construite pe trepte si mereu ocupate de turisti si localnici reprezinta un obiectiv in sine de vizitat.

Toate obiectivele istorice pe care iti doresti sa le vezi sunt legate de zei. Desi cunoastem cu toti Legendele Olimpului, cand vezi templele incepi sa te intrebi daca legendele sunt de fapt doar legende 🙂 Oricum ar fi, cert este ca grecii stiu cum sa se promoveze si sa pastreze acea doza de mister care atrage intotdeauna.

Am stat in centrul Atenei si ne-am deplasat foarte usor in oras, fara a fi nevoie sa apelam la mijloace de transport in comun. Doar asa puteam sa luam pulsul orasului si sa devenim localnici, macar pentru cateva zile. Am vizitat si vestitul port Pireus, care desi nu m-a impresionat in mod deosebit, mi-a facut totusi placere sa ma plimb pe ale lui artere.

Am mancat tzatziki, musaca, branza feta la cuptor cu rosii, ardei gras si ardei iute, paine prajita cu masline, dar si pasta de masline. Si am baut bere Mythos. Si apoi „repeat”. Si celor ce va plac fructele de mare, sa stiti ca sunt din belsug.

Dragilor, vizitati cu incredere Atena, daca n-ati facut-o deja si impartasiti cu noi din experientele voastre 🙂

Voi povesti intr-un alt articol ce am facut/vazut concret in cele 4 zile petrecute in Atena. Pana atunci, bucurati-va de poze 🙂

Această prezentare necesită JavaScript.

Detalii logistice

• Avion: 90 euro/pers., bagaj de cabina, Aegean Airlines;
  • Cazare: Hotel Omiros 3* (2*, stim cu totii cum e cu stelele la greci 🙂 ), 75 euro/pers./sejur (loc in camera tripla);
  • Transfer aeroport: 10 euro/pers.;
  • Bilet calatorie metrou: 1,4 euro/pers./90 min.