Manastirea Cetatuia Negru Voda sau Meteora Romaniei

Tot din seria iesirilor de-o zi din Bucuresti, va povestesc mai jos despre o locatie inedita ce duce cu gandul la Meteora grecilor.

Este vorba despre Manastirea Cetatuia Negru Voda, situata in Cetateni, judetul Arges. Sunt mai multe variante prin care puteti ajunge aici. Eu am mers probabil pe cea mai lunga, deoarece trebuia sa fac o oprire in Mioveni :).

Am plecat astfel din Bucuresti, pe Autostrada A1 pana in Mioveni si apoi direct spre cetatutie. Este cocotata la 881 m altitudine fata de nivelul marii. Se poate parca la baza muntelui (sa-i spunem munte) si apoi se merge pe jos, pana la manastire. Drumul nu mi s-a parut deloc usor, avand in vedere ca nu este nimic amenajat. Este o poteca formata probabil de turisti, de-a lungul timpului, destul de abrupta. Este pericol de alunecare, mai ales la intoarcere.

Inainte de calatorie, am tot citit pe diferite site-uri despre locatie, traseu etc. Este bine sa o faceti, insa preluati/credeti cu moderatie  informatiile gasite 🙂 De ce spun asta? Pentru ca, dupa lectura, aveam impresia ca voi intra intr-un sat de rromi cu sanse minime daca nu 0 de supravietuire :)). Ajunsesem chiar sa ma intreb daca are rost sa merg sau mai degraba sa-mi schimb destinatia 🙂

Nici pe departe nu a fost asa. Intradevar, erau cativa rromi la baza muntelui, chiar si pe traseu cativa „puradei” cersind, insa toti au fost pasnici 🙂 Am fost bineinteles atenta la bunuri (aparat foto, rucsacul din spate), insa nu pot spune ca m-am simtit in pericol vreun moment. Poate doar din cauza drumului.

Am ajuns la manastire dupa aproximativ o ora, numai bine exact cand se ofereau gogosi (pe bune! 🙂 ) tuturor celor prezenti acolo (am ajuns exact la finalul slujbei).

Aici sunt doua manastiri, una din lemn si una in piatra. Mai sus de manastiri se afla Crucea Dorintelor. Nu mi-am pus nicio dorinta, dar am lasat niste banuti pentru ca tare bune au fost gogosile 🙂 (glumesc, am lasat bani, dar nu pentru  gogosi. Am primit gogosi dupa intoarcerea de la cruce inapoi la manastirea din lemn).

Privelistea de aici de sus este minunata.

Această prezentare necesită JavaScript.