Granada

Orasul in sine nu m-a impresionat in mod deosebit, insa Alhambra cu siguranta da.

Daca vizitati Granada, trebuie sa aveti in vedere faptul ca biletul la Alhambra se cumpara in avans, online. Unul dintre punctele principale de atractie este Palatul Nasrid, pentru care se intra la ora fixa, cea la care ati optat atunci cand ati achizitionat biletul pentru Alhambra.  Este foarte important sa fiti acolo la ora respectiva, altfel nu veti putea intra.

Alhambra

Dupa ce ati achizitionat biletul, tipariti dovada primita si pe baza ei va trebui sa ridicati biletul propriu-zis. Sunt mai multe puncte de ridicare, eu am optat pentru Corral del Carbon.

Am optat pentru ora 15.00 ca ora de intrare la Palatul Nasrid si consider ca am facut o alegere buna. Iata cum mi-am petrecut ziua in Granada:

In Granada am ajuns in aproximativ 2 ore, cu autocarul Alsa din gara Maria Zambrano, Malaga. Biletul l-am cumparat in avans, online. Am plecat la ora 8.00, iar la 10.00 eram deja in Granada. Am luat autobuzul SN1 pana la Corral del Carbon (constructie din secolul 14, cu scopul de a servi drept depozit de bunuri), am aratat dovada platii, am ridicat biletul si apoi am inceput descoperirea orasului – Catedral of Granada, Palazio de la Madraza, Palacio de Abrantes + plimbarea pe stradute, printre turisti, localnici si magazine.

Apoi, am inceput urcarea inspre Mirador San Nicolas, de unde am putut admira orasul de la inaltime. M-am oprit la terasa cu acelasi nume pentru a ma putea bucura in liniste de peisaj. Un paharut de suc dep portocale a costat 6 euro, insa am considerat ca am platit privelistea 🙂 Un alt punct de observatie al orasului (aflat tot pe acest traseu) este si Mirador de Los Carvajales, insa nu se compara cu San Nicolas.

Am coborat apoi inspre Paseo de los Tristes, El Banuelo, pentru a ma indrepta in cele din urma inspre Alhambra. Pregatiti-va cu apa suficienta, pentru ca drumul este, evident, in panta.

O data intrata in Alhambra, mi-am inceput vizita cu Generalife (o gradina extraordinara, foarte bine ingrijita) si am inceiat-o cu Alcazaba (fortareata complexului). Intre aceste obiective, am vizitat si frumosul Palat Nasrid, precum si Palace of Charles V.

Intregul complex este de-a dreptul fascinant prin cat de bine au fost pastrate vestigiile si prin incarcatura istorica. M-a impresionat arhitectura cladirilor si detaliile utilizate in constructia lor.

Atunci cand am cumparat biletul de autocar, am fost destul de generoasa cu ora de intoarcere, pentru ca m-am gandit ca mai bine sa am de asteptat, decat sa ma grabesc. Am avut totusi noroc ca am putut sa schimb totusi ora de intoarcere 🙂

Biletul il cumparasem initial pentru ora 20.00, insa eram deja la gara in jur de 17.40. L-am schimbat cu urmatorul autobuz (ora 19.00) si am platit 1,02 euro pentru modificare. Un pret modic avand in vedere ca ar fi trebuit sa astept peste 2 ore 🙂

Excursia in Granada m-a costat:

• Bilete autocar, cu tot cu modificare: 21,52 euro
  • Intrare Alhambra: 15,4 euro
  • Bilet autobuz local: 1,4 euro/calatorie

Această prezentare necesită JavaScript.